Lesrooster

(Veel van onze lessen zijn ook live online te volgen. Vraag ernaar.)

 

Hieronder staat ons voorlopig programma vanaf 26 augustus, 18 uur. De lessen en lestijden zoals ze in de eversports-app staan, zijn bindend. Deze app bereik je ook als je een les boekt.

Ma
08:30 
Yolates op de stoel

10:30
Odaka Yoga

15:45
Dreumes en Ouder Yoga
(2,5-4j)

18:30
Odaka Yoga

20:30
Yin Yoga

Di
08:30
Meditatie

10:30
Odaka Yoga



15:45
Kleuter Yoga
(4-6j)

17:00
Tiener Yoga
(vanaf 10j)

18:30
Odaka Yoga

20:30
Post Partum Yoga

Behandeling
op afspraak

18:30
Kundalini Yoga (Beata)

20:30
Aikido

Do
08:30
Odaka op de grote mat

10:30
Baby en Ouder Yoga (2-18m)

15:45
Aiki-Gym (5-8j)

17:00
Jeugd Aikido (8-14j)

18:30
Yoga voor Zwangeren

20:30
Yin Yoga

Vr
08:30
Yolates

10:30
Odaka Yoga

15:45
Baby en Ouder Yoga (2-18m)

19:00
Ouder en Kind Aikido
(vanaf 8j)

20:30
Aikido

Za
08:30
Meditatie

10:30
Odaka yoga

Z0 16:00
Tai Chi (Hanneke)

Elke 2e en 4e zondag van de maand:

20:15
Inloop Meditatie in stilte

Van 12 juli t/m 22 augustus hanteren wij een zomer-rooster. Ook hiervoor geldt dat de aankondigen in de eversports-app leidend zijn.

Ma
08:30 
Yolates op de stoel

10:30
Odaka Yoga

13:30
Baby en Post Partum Yoga

18:30
Odaka Yoga

20:30
Yin Yoga

Di



 

Woe

 

 

 

Do

Vr
08:30
Meditatie

10:30
Odaka Yoga

13:30
Yin Yoga

18:30
Yoga voor Zwangeren

20:30
Aikido

Za

Elke 2e en 4e zondag van de maand:

20:15
Inloop Meditatie in stilte

Naast de wekelijkse lessen worden er ook regelmatig workshops of andere events georganiseerd in het Yoga Centrum. Kijk voor meer informatie op onze AGENDA.

Onze lessen voor kinderen

Baby (3-18m) en Ouder Yoga

Baby Yoga is een heerlijke manier voor ouder en baby om op een fijne, veilige en ontspannen manier met elkaar in contact te zijn en de verbinding te verdiepen. Alles waar je als ouder en baby behoefte aan hebt in de eerste maanden met elkaar.  De lessen zijn bedoeld voor ouders met een baby vanaf 2 maanden tot het kindje bijna gaat lopen.

Ouders worden ontvangen met een kopje thee of koffie. Daarna nemen we plaats op matjes. Breng zelf een heerlijk schapenvachtje of een luierkussen met een dekentje mee waar je baby zacht en geborgen kan zitten, liggen en bewegen. In de les is ruimte voor de ontwikkeling stimulerende bewegingen, ontspanning, muziek en massagespelletjes. Alles staat in het teken van ‘bonding’. Er wordt goed gekeken en geluisterd naar de boodschap van je baby zodat je als ouder tegemoet kunt komen aan de actuele behoeften.

Dreumes (1,5-4j) en Ouder Yoga

Als de dreumes leert lopen, dan is hij of zij allang begonnen de omgeving te verkennen. Een dreumes is nieuwsgierig, wil alles ontdekken en uitproberen.  Dreumes Yoga is dan een fijne manier voor ouder en dreumes om in een veilige en ontspannen omgeving samen te zingen, te bewegen en te spelen. Massagespelletjes en ontspanning zorgen ervoor dat er voldoende ruimte voor aandacht voor elkaar is.

De lessen zijn bedoeld voor ouders met een dreumes van 1,5 tot 4 jaar. Ook hier staat alles in het teken van verbinding. Er wordt gekeken en geluisterd naar de dreumes zodat je als ouder met je dreumes samen van zijn of haar ontwikkeling kunt genieten.

Kleuter Yoga (4-6j)

Kleuter Yoga, voor kinderen van 4 tot 6 jaar is een veilige manier om als kleuter de eigen bewegingsmogelijkheden te verkennen. Met fantasie verhalen, liedjes en spelletjes ontdekken de kinderen hier de voor hen veilige yogahoudingen. Met makkelijke massagespelletjes en ontspanningen leren zij meer rust voor zich zelf te ontdekken en te waarderen.

In de Kleuter Yoga staat het plezier voorop. En met plezier ontdekken de kinderen wat meer zelfstandigheid en een veilig gevoel als de ouders er even niet bij zijn. 

Kinder Yoga (6-9j)

Kinder Yoga voor kinderen van 6 tot 9 jaar gaat steeds meer op de bekende yogalessen lijken. De houdingen worden complexer maar het plezier blijft voorop staan. Het gaat er immers niet om dat we iets speciaals bereiken, een bekende yogahouding zo uitvoeren als sommige plaatjes ons doen denken dat het hoort.

Met fantasie en spelletjes verbinden de kinderen en helpen zij elkaar. Samen doen is hier belangrijk en leuk. Ook in de kinderlessen is ontspanning een belangrijk onderdeel van de yoga en langzaamaan krijgt dit deel steeds meer de vorm van meditatie.

Tiener Yoga (10-14j)

Tiener Yoga voor kinderen van 10 tot 14 jaar gaat steeds meer op de bekende yogalessen lijken. De houdingen worden complexer maar het plezier blijft voorop staan. Het gaat er immers niet om dat we iets speciaals bereiken, een bekende yogahouding zo uitvoeren als sommige plaatjes ons doen denken dat het hoort.

Voor een tiener krijgt het eigen lichaam plotseling een andere betekenis en vaak gaat dat gepaard met wat onzekerheid. Juist dan is het belangrijk voor hen om verbinding te maken; verbinding met zichzelf, met het eigen lichaam en ook verbinding met een ander. Tijdens de tieneryoga doen we precies dat en dan wel op een gezellige manier. Natuurlijk is ontspanning ook hier een belangrijk onderdeel van de yoga en langzaamaan krijgt dit deel steeds meer de vorm van meditatie.

Aiki-Gym (5-8j)

Aiki Gym houdt voorbereidende oefeningen in voor kinderen van 5 t/m 8 jaar. Spelletjes en fantasie helpen om geconcentreerd werken en uitbundig spelen in deze lessen af te wisselen.

In een veilige omgeving leren de kinderen rollen, valbreken, met elkaar stoeien, elkaar helpen en met respect te bejegenen. Ze leren de dojo-etiquette en de achter Budo staande filosofie kennen. Op deze manier kunnen zij veilig doorstromen naar de Jeugd Aikido

Jeugd Aikido (8-14j)

Jeugd Aikido voor kinderen vanaf 8 jaar lijkt al behoorlijk op de Aikido lessen voor volwassenen. De kinderen leren de aikido technieken die op hun leeftijd veilig toe te passen zijn. Hun lichaam is nog volop in ontwikkeling en in de groei wat tijdens de toepassing van sommige technieken extra aandachht vraagt.

In een veilige omgeving leren de kinderen ook hier nog rollen, valbreken, elkaar helpen en met respect te bejegenen. Ze leren de dojo-etiquette en de achter Budo staande filosofie kennen.

Onze lessen voor volwassenen vanaf maart

Odaka Yoga®

Odaka Yoga biedt fysieke en mentale kracht, emotionele balans en energetische harmonie. Zoals de golven van de zee volgen de yogahoudingen elkaar in een constante flow op. Met aandacht bewegen wij ons van de ene naar de andere houding. Een les om yoga (opnieuw) te leren kennen, yogahoudingen te bestuderen en hun effecten te ervaren. Fysiotherapeuten weten dat wij zo oud zijn als onze wervelkolom flexibel is. In deze les is er veel aandacht voor de wervelkolom, voor haar flexibiliteit en kracht. Yoga gaat verder dan een fysieke workout, hier worden ook mentale en emotionele groei aangesproken. Op dit moment worden alle Odaka Yoga lessen op een niveau gegeven dat voor iedereen toegankelijk is.

Yolates

Een mixture van Yoga en Pilates. Inspanning en ontspanning wisselen elkaar af met veel aandacht voor buik- en rugspieren. We bereiken fysieke kracht en flexibiliteit. Pilates spreekt vooral de diepliggende spieren aan, verbetert onze houding en vóórkomt of verzacht velerlei rugklachten. Een lekkere workout voor iedereen. De oefeningen worden op verschillende oefenniveaus aangegeven waardoor beginners en gevorderden tot hun recht komen.

Pranayama en Meditatie

Pranayama en Meditatie bieden fysieke ontspanning, mentale kracht, emotionele balans en energetische harmonie. Pranayama’s zijn oude Yogische technieken om met je ademhaling je energie te kanaliseren. Met Pranayama’s reinig je elke lichaamscel en vergroot je jouw longcapaciteit. Meditatie brengt meer balans, vooral in gedachten en emoties. In de lessen gebruik je pranayama’s om jouw gedachtenstroom te kalmeren en bewuster, mindful te zijn. De aansluitende, geleidde meditaties zijn thematisch gebonden en laten je kennis maken met de filosofie en de gezondheidsleer achter de yoga.

Yin Yoga

Yin Yoga is een heel rustige vorm van yoga, gebaseerd op de traditioneel Chinese Geneeskunde. In de les staat dan ook het werken met de meridianen op de voorgrond, aangevuld met mindfulness en ontspanning. Er worden maar een beperkt aantal houdingen aangeboden. In elke houding verblijven we tussen 3 en 6 minuten. Er worden daardoor ook maar een beperkt aantal houdingen gedaan in een yin-les. Dat geeft je de tijd om in een houding zoveel mogelijk los te laten, te ontspannen. Een prachtige les als je rust zoekt en dieper wilt slapen. En een mooie aanvulling bij het drukke yang leven in deze tijd. Met Yin Yoga bereik je fysieke en mentale ontspanning, mentale en emotionele kracht; je energie komt in balans.

Yoga voor zwangeren (en partners)

In een zwangerschap verandert je lichaam en je lichaamswaarneming. Een prachtig moment om met yoga te beginnen of je yoga beoefening aan te passen. In deze lessen is er tijd en ruimte om de veranderingen in jezelf waar te nemen en verbinding te maken. Verbinding met jezelf en met je baby. Natuurlijk zijn partners welkom om in deze verbinding te delen. De lessen bieden een rustige flow van de ene yoga houding naar de andere, met veel aandacht voor de behoeftes en mogelijkheden tijdens een zwangerschap. Gerichte oefeningen begeleiden je in je zwangerschap en bereiden je voor op het grote moment van de bevalling. Regelmatig organiseren wij ook thema avonden rondom zwangerschap, bevalling en het leven met een nieuw gezinslid. Voor deze bijeenkomsten nodigen wij een vroedvrouw of andere deskundigen uit om hun expertise te delen.

Om de 4 weken nodigen we ook partners uit om mee te doen aan de les. Dan bespreken en oefenen we de mogelijkheden die in het bijzonder de partner heeft om tijdens de zwangerschap en de bevalling de zwangere te ondersteunen. Partners voelen hier weleens onzeker over en dat is heel normaal. Zij voelen immers niet wat er in het lichaam van de zwangere gebeurt. En toch kunnen zij een bijzonder waardevolle ondersteuning geven, zodat moeder, partner en kind in een mooie verbinding door deze bijzondere levensfase gaan.

Post Partum Yoga

Ook na een bevalling verandert je lichaam en je hele bewustzijn van jezelf. Dat gebeurt weliswaar op een andere manier dan tijdens de zwangerschap, maar verdient daarom niet minder aandacht. De Post Partum periode vraagt veel van je en dan is een gerichte yoga les een fantastisch moment om ook weer dichter bij jezelf te komen. In deze flow lessen worden de oefeningen afgestemd op de behoeften van lichaam en geest na een bevalling. Ze helpen je om fysiek sneller te herstellen en de veranderingen in je leven liefdevol te omarmen.

Aikido

Osteopathie

Op de woensdagen houdt Lisette Bruning praktijk bij Yoga Meirink. Je kunt bij haar terecht voor een osteopatische behandeling. Neem direct contact met haar op onder 06 4241 3931 of mail naar yoga@meirink.nl

Klaar om het verschil te maken?

 

Wil je geen nieuws missen, schrijf je hier in →

 

YOGA MEIRINK

 

 

 

KvK 27318808

Ban Zhaoweg 10

1349 LN Almere

yoga@meirink.nl

OPENINGSTIJDEN 

Maandag           8:15 – 22:15

Dinsdag              8:15 – 22:15

Woensdag         Praktijk Osteopathie

Donderdag         8:15 – 22:15

Vrijdag                 8:15 – 22:15

Zaterdag              8:15 – 12:15

Zondag                 Gesloten

SOCIALS

 

YOGA ALLIANCE

Share This